تاریخ انتشار11 آبان, 1397نظرات0 نظرنویسندهبهناز شایسته

شاک ویوتراپی چیست و چه کاربردی دارد

شاک ویوتراپی یک روش درمانی بدون نیاز به عمل جراحی است و مکانیسم عمل آن به صورت ایجاد پالس های  انرژی است، که بافت های آسیب دیده خاص در تاندون های غیر طبیعی را مورد هدف قرار می دهد. این کار باعث افزایش جریان خون در قسمت های آسیب دیده، تحریک  بازسازی سلول ها و بهبودی می شود، و همچنین عواملی را که باعث ایجاد درد می شوند را کاهش می دهد.

شاک ویو تراپی نوعی روش درمانی غیر تهاجمی مورد استفاده در فیزیوتراپی است که در آن از امواج بسیار کوتاه و سریع (سریع تر از سرعت صوت) استفاده می شود.شاک ویو تراپی درمانی موثر برای بیماری های اسکلتی_عضلانی است و با اعمال امواج صوتی با انرژی بالا بر بافت‌های بدن به ترمیم آن ها و کاهش و تسکین درد کمک می کند.در این روش امواج صوتی با انرژی بالا از طریق سطح پوست در بدن منتشر شده که در نتیجه آن متابولیسم در منطقه آسیب دیده افزایش یافته که می تواند منجر به تسکین درد و تسریع بهبودی شود.

در طی شاک ویو تراپی ضربه‌ هایی با انرژی بالا به بافت آسیب‌ دیده وارد شده و با اثر مکانیکی بر بافت ها قدرت ترمیم و بازسازی آن ها را افزایش می دهد.

فواید شاک ویوتراپی

• تسکین درد
  • افزایش متابولیسم سلولی
  • کاهش دوره بهبودی
  • بهبود گردش خون کاهش زمان بهبودی
  • ایمن و کم تهاجمی
  • پیشگیری از انجام جراحی های غیر ضروری
  • تحریک رشد عروق خونی
  • تحریک تولید کلاژن
  • التهاب‌های مزمن را از بین می‌برد
  • تشکیل رگ‌های خونی جدید
  • آزادسازی نقاط ماشه‌ای نقاط ماشه‌ای مسئول درد کمر، گردن، شانه و دست و پا هستند. امواج صوتی منتقل شده به بافت، پمپاژ کلسیم را آزاد کرده و بنابراین، مشکل متابولیکی را در فیلامنت‌های عضله رفع کرده و نقاط ماشه‌ای را آزاد می‌کند.

بیماریهایی که شاک ویوتراپی استفاده می شود

• کمردرد
  • زانودرد
  • گردن درد